Procedura de retur pentru piese noi
Dreptul de retragere se face conform OUG 34/2014 art. 9/1 in termen de 14 zile de la facturare:
„consumatorul beneficiaza de o perioada de 14 zile pentru a se retrage dintr-un contract la distanta sau dintr-un contract in afara spatiilor comerciale, fara a fi nevoit sa justifice decizia de retragere”.
Inainte de expirarea perioadei de retragere, consumatorul informeaza profesionistul (vanzatorul) cu privire la decizia sa de retragere din contract, in scris la adresa de e-mail comenzi@dispaco.ro.
Produsul returnat trebuie sa se prezinte in aceeasi stare in care a fost livrat, in ambalajul original cu toate accesoriile, cu etichetele intacte si documentele care l-au insotit. Cheltuielile de returnare vor fi suportate de catre client iar rambursarea contravalorii produsului se va face in cel mult 14 zile de la primirea returului. Returnarea coletelor se face la adresa din AWB-ul cu care au fost livrate.
Nu solicitati contravaloarea produselor returnate in sistem ramburs. Dupa ce vom receptiona returul in depozitul nostru vom verifica starea produselor returnate. Ulterior va vom comunica statusul returului.
Produsele returnate trebuie ambalate identic modului in care au fost livrate initial, pentru a fi protejate la transport.
Nu se accepta retur in situatia in care piesele:
– au ambalajul deteriorat, fara etichetele si inscriptionarile specifice
– nu se afla in ambalajul original in care au fost livrate
– sunt lipsite de accesoriile si componentele originale
– prezinta urme de montaj, de folosire, de vopsire, de sudura, zgarieturi, deformari mecanice, vopsea sarita, orice modificari ale starii lor initiale.
– au fost folosite produse in care s-au pus consumabile sau produse care prin folosirea lor nu se mai pot comercializa ca si produse noi, produse care au fost folosite si alimentate cu benzina si ulei.
Nu se accepta retururi pentru piese de origine(OE) care au fost comandate din depozitele externe prin comenzi speciale pentru care s-a solicitat plata in avans sau sunt comandate gresit deoarece cumparatorul nu a pus la dispozitie datele de identificare ale autovehiculului si seria de sasiu sau aceastea au fost comunicate eronat.
In cazul in care produsul(produsele) returnat nu respecta conditiile de retur, returul nu se va accepta. In acest caz produsul(produsele) va fi returnat catre destinatar, cu plata transportului returului la destinatie.
In orice situatie, acordati atentie deosebita starii ambalajului ! Protejati ambalajul original, aplicati un ambalaj suplimentar la expediarea returului, NU aplicati banda adeziva sau plicuri autocolante direct pe ambalajul piesei!.
Procedura de retur este urmatoarea:
-ne anuntati telefonic despre intentia de a returna piesele.
-cu acordul nostru, returnati piesele cu plata cheltuielilor de transport de catre Dvs.
-dupa receptionarea coletului, noi verificam starea pieselor si a ambalajului(in cazul pieselor noi) si va dam (sau nu) acordul pentru decontarea returului.
-in termen de 14 zile de la primirea returului viram contravaloarea pieselor in contul bancar comunicat de Dvs.
Retururile se deconteaza astfel:
-100% contravaloarea pieselor si a transportului in cazul in care piesele livrate nu sunt conforme cu datele masinii comunicate de client sau daca au fost livrate in mod eronat de furnizor
-100% contravaloarea pieselor minus cheltuielile de transport intern pentru piesele livrate din stocul din tara
-contravaloarea pieselor minus 40% din valoarea acestora, suma retinuta reprezentand cheltuieli de transport extern pentru piesele livrate pe comanda externa la cererea clientului.
Retururi la piesele pe comenzi externe-
cu suportarea cheltuielilor de catre furnizor- se pot face doar daca acestea se dovedesc neconforme cu modelul pentru care au fost comandate, daca nu corespund descrierilor din catalog, sau daca prezinta defecte de fabricatie. Aceste aspecte se stabilesc pe baza datelor vehiculului si a seriei de sasiu. In cazul in care reclamatia se confirma, se returneaza intreaga suma achitata de client pentru livrarea respectiva.
Retururile pentru piese care corespund descrierilor din catalog dar reclamate de client ca neconforme cu modelul (nepotrivire la montaj) se accepta doar insotite de o constatare scrisa din partea unitatii service autorizate care a efectuat montajul si poze sau rapoarte tester(pentru componente electrice, electronice, etc..) care sa ateste neconformitatile reclamate.
In cazul retururilor nejustificate sau a refuzului preluarii comenzii/coletului de catre client, acesta se obliga sa achite furnizorului contravaloarea transportului extern si intern aferent aprovizionarii pieselor comandate, in cuantul de 40% din valoarea pieselor plus 30% din valoare reprezentand daune interese(cheltuieli legate de logistica, manipulare, livrare, comunicare, procesarea retururilor, etc.).
Se considera retur nejustificat si situatia in care s-au operat modificari la echiparea originala a masinii, modificari de care clientul sustine ca nu a avut cunostinta.
Atentie! Orice sesizare legata de starea sau caracteristicile pieselor comandate trebuie comunicata furnizorului in termen de 10 zile de la primire. Depasirea acestui termen alocat pentru verificarea pieselor duce la imposibilitatea oricarei reclamatii ulterioare(cu exceptia garantiei pieselor montate, in conditiile descrise mai sus). Eventualele nepotriviri ale pieselor pe masina Dvs., trebuie raportate in decursul celor 10 zile !